Sam napój, nawet gdyby był posiadał nieziemski smak, właściwości oraz skład nie stałby się popularny, gdyby nie jego atrakcyjne opakowanie. Oczywiście, mamy tutaj na myśli kształt butelki, tworzywo z jakiego została ona wykonana, ale również jedną z najważniejszych rzeczy, jaką jest etykieta. To właśnie od niej zależy bowiem, czy nasz napój zostanie umieszczony w koszyku, a następnie kupiony. Co powinno wyróżniać dobre etykiety i na co warto zwracać uwagę? Zapraszamy do lektury poniższego tekstu, w którym omówimy wspomniane zagadnienia.

Czym powinny charakteryzować się dobre etykiety na napoje?

Należy pamiętać, że to właśnie na etykiecie umieszczone będzie logo naszej firmy. Musimy więc zadbać, by dzięki etykiecie nasz znak rozpoznawalny stał się popularny pożądany. Logo powinno być więc o wiele bardziej wyeksponowane niż wszelkie inne informacje, które jednak również są ważne i nie wolno nam o nich zapominać.

Etykieta to swoisty komunikat, który firma wysyła swoim potencjalnym klientom. Od tego, czy dobrze go oni odczytają zależy sukces danego produktu. Przed wybraniem konkretnej formy etykiety warto więc określić grupę docelową, dla której ma być przeznaczony nasz napój oraz jej preferencje i sprawić, by „komunikat” został dopasowany do odbiorcy.

Etykiety napojów naturalnych

Zazwyczaj będziemy mieć do czynienia z dwoma grupami napojów. Z jednej strony będą to naturalne soki, z drugiej zaś kolorowe napoje o określonych właściwościach. W pierwszym przypadku naszym zadaniem jest zadbanie o to, by etykieta była jak najbardziej prosta i kojarzyła się z naturą.

Dobrym posunięciem jest postawienie na etykiety na napoje wykonane z papieru. Ważne, by między samym napojem, a przedstawiającą go etykietą panowała pełna spójność.

Etykiety na napoje kolorowe

Jeżeli chodzi natomiast o kolorowe napoje, to możemy pozwolić sobie na więcej fantazji, kolorów i eksperymentów przy doborze etykiety. Musi ona obiecywać odbiorcom dobrą zabawę.

Wiele kolorów, form oraz grafik z pewnością przyciągnie spojrzenia potencjalnych klientów, w tym również tych najmłodszych. Dzieci bowiem są najbardziej podatne na postrzeganie produktów przez pryzmat ich wyglądu, choć dotyczy to również dorosłych.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Eticod

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here