Etykiety znajdują się na praktycznie każdym produkcie konsumpcyjnym, dlatego trudno wyobrazić sobie współczesny świat bez opakowania i etykiet, ulubionego napoju, proszku do prania czy zabawek dla Twojego dziecka. Czytaj dalej i dowiedz się, w jakiś sposób są produkowany etykiety.

Etykiety pozwalają na zapoznanie się z produktem, a także zdecydowanie się, czy na pewno chcemy nabyć dany produkt. W związku z tym producenci umieszczają na nich wiele przydatnych wskazówek, a także ofert przekazów marketingowych, które mają skłonić potencjalnego klienta do sięgnięcia po właśnie ten produkt. Na rynku istnieje wiele rodzajów etykiet: tradycyjne etykiety, etykiety samoprzylepne czy etykiety termokurczliwe.

Etykiety samoprzylepne – czym są?

Etykiety samoprzylepne to jeden z najpopularniejszych rodzajów współcześnie spotykanych etykiet na różnego rodzaju produktach. Bardzo często są nazywane również naklejkami samoprzylepnymi. W związku ze sporym zapotrzebowaniem na tego rodzaju etykiety ma je w swojej ofercie zdecydowana większość drukarni, dlatego zapewne możesz znaleźć usługę polegającą na stworzeniu ich w każdym większym mieście w naszym kraju, o ile mieści się w nim jakaś wyspecjalizowana drukarnia bądź studio reklamy.

Etykiety samoprzylepne, zwane również naklejkami samoprzylepnymi, to materiały drukowane na materiałach samoprzylepnych. Najczęściej są to papiery lub specjalistyczne folie, które umożliwiają nie tylko zadrukowanie, ale także przylepienie etykiety do dowolnego materiału lub bezproblemowego wklejenia ich bezpośrednio na produkt.

W przypadku etykiet samoprzylepnych podłoże drukowe jest najczęściej pokrywane warstwami kleju od strony przylepianej, aż do samego przedmiotu etykietowanego. Należy pamiętać, że klej jest ochraniany w większość etykiet samoprzylepnych specjalnymi warstwami zabezpieczającymi,  dzięki czemu można je swobodnie transportować, przechowywać czy posługiwać się nimi bez ryzyka uszkodzenia warstwy klejącej czy pobrudzenia sobie rąk klejem. Po oderwaniu warstwy ochronnej można przystąpić do klejenia etykiet do konkretnego produktu.

Innymi przykładami etykiet samoprzylepnych mogą być np. etykiety wielostronicowe, które pozwalają na umieszczenie dużej ilości tekstu, który na pierwszy rzut oka jest niewidoczny dla konsumenta. Dopiero po rozwinięciu etykiety, pojawia się np. instrukcja w wielu językach.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here