Interesujące treści to podstawa każdego bloga, który ma generować wartościowy ruch i przynieść korzyść właścicielowi. Niezależnie od tego, czy jest tworzony przez osobę prywatną, czy jest to blog firmowy, warto zadbać o treści, które są wysokiej jakości i angażują czytelników. W artykule podpowiadamy, skąd czerpać pomysły na nowe treści, oraz w jaki sposób je tworzyć tak, aby były interesujące i angażowały użytkowników.

Skąd czerpać inspirację na nowe tematy?

W przypadku blogów firmowych, najbardziej sensowne wydaje się opieranie tematów na produktach, na przykład tworząc obiektywne recenzje, opisując działanie czy przykłady użycia. Warto pisać też o wydarzeniach z życia firmy, poza dodatkowym tematem ale też zwiększa zaufanie wśród klientów Artykuły na prywatnych blogach, są najczęściej pisane przez osobę, która zna, albo przynajmniej chce zgłębić dany temat, więc pomysły często przychodzą same. Na blogu prywatnym, tematami mogą być też wydarzenia ze świata, czy dotyczące interesującej tematyki.

W obu przypadkach, gdy zabraknie inspiracji tak się jednak nie stanie, albo mamy wątpliwości, czy temat jest rzeczywiście dobry, warto skorzystać z narzędzi wspomagający proces wyszukiwania fraz kluczowych. Do sprawdzenia ilości miesięcznych wyszukiwań danego słowa posłuży narzędzie Keyword Planner stworzone przez Google. Pomocne mogą być też inne, dostępne w Internecie narzędzia do analizy konkurencyjnych stron i proponowania słów kluczowych, które są zazwyczaj płatne.

Jak zainteresować odbiorców?

Pisząc treści, które mają być angażujące, warto dokładnie wiedzieć, kto jest adresatem treści. Dla przykładu, duży sklep internetowy, który ma w ofercie szeroki asortyment ubrań, butów i dodatków, nie powinien pisać jednocześnie do wszystkich odbiorców. Długi artykuł, który będzie opisywał wszystkie kategorie produktów, zarówno dla mężczyzn i kobiet, nie stanie się raczej viralową treścią tzn. nie będzie masowa udostępniana przez użytkowników. Prawdopodobnie niewiele osób zdecyduje się w ogóle go przeczytać, ponieważ będzie tam mnóstwo zbędnych im informacji. Jeśli zidentyfikujemy konkretną grupę odbiorców, np. mężczyzn, którzy planują zakup kurtki przed zbliżającą się zimą, będziemy w stanie stworzyć treści, które mają większą szansę na zaangażowanie użytkowników.Dzięki poprawnej identyfikacji grupy docelowej, tworząc treści jesteśmy w stanie zdiagnozować potrzeby czytelników, a artykuł powinien rozwiązywać ich problemy.

Optymalizacja SEO treści

Jeżeli chcemy, by blog firmowy lub osobisty był widoczny w wynikach wyszukiwania Google, warto pomyśleć o pozycjonowaniu strony. Chociaż jest to jedna ze składowych, odpowiednie dostosowanie treści do słów kluczowych jest jednym z elementów, o który zdecydowanie warto zadbać. Treści przyjazne pozycjonowaniu wybranego słowa kluczowego powinny być nim nasycone, w zależności od długości tekstu ok. 3-6%, choć powinno to być przede wszystkim naturalne. Warto też wyróżnić w tekście słowa pogrubieniem strong, oraz umieszczać je w nagłówkach H1-H3.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Virtual Development – https://www.vd.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here