Playlisty w serwisach streamingowych – dlaczego warto się na nich znaleźć?

0
80

Powszechność takich platform jak Spotify, Tidal czy Apple Music sprawia, że codziennie uruchamiają je miliony użytkowników na całym świecie. Trudno się temu dziwić, w końcu zapewniają one dostęp do ogromnej biblioteki utworów. Ich działalność jest pożyteczna również dla samych artystów. Zwłaszcza dla tych, którzy potrafią odpowiednio je wykorzystać.

Sposób działania tego typu platform sprawia, że twórcy w szybki i łatwy sposób mogą publikować swoje utwory. Cały proces jest znacznie krótszy niż jeszcze kilka lat temu – fani nie muszą czekać na premierę nowej płyty, a także jej dostawę ze sklepu. Wystarczy, że założą konto na jednym ze wspomnianych serwisów, a następnie wybiorą stosowny abonament. W ten sposób zyskują dostęp do pełnej oferty. Są ponadto na bieżąco z twórczością swoich ulubionych zespołów.

Oczywiście stali fani to nie wszystko. Muzycy powinni dbać też o to, aby cały czas przyciągać nowych odbiorców. W tym także pomóc mogą platformy streamingowe. Nie tylko ze względu na możliwość wyszukania poszczególnych utworów, ale również z powodu umieszczania ich w specjalnych notowaniach, playlistach, których zasięg jest bardzo szeroki.

Jest to jeden z najlepszych sposobów na to, aby dać znać o sobie zupełnie nowym słuchaczom. Warto w tym miejscu zadać jednak pytanie, jak znaleźć się na playlistach Spotify. Wbrew pozorom, nie jest to wcale proste. Wymaga bowiem właściwej dystrybucji tworzonej treści, jej optymalizacji, jak również rozbudowanej działalności marketingowej.

Aktywna obecność w serwisach streamingowych

Biorąc pod uwagę sposób funkcjonowania omawianych platform, a także szeroką konkurencję, niczego nie można pozostawiać przypadkowi. Nic nie dzieje się automatycznie, o każdego fana trzeba walczyć. To zaś wymaga przygotowania całej strategii, która uwzględni kluczowe kwestie mające wpływ na końcowy sukces (lub jego brak).

Jak to zrobić? Najlepiej we współpracy z profesjonalistami. Sprzedaż muzyki w internecie wymaga fachowego podejścia, dlatego nie warto robić wszystkiego na własną rękę. Gdzie najlepiej zgłosić się po pomoc? Na przykład do agregatorów treści cyfrowych, czyli podmiotów zajmujących się wspomnianymi działaniami – dystrybucją, optymalizacją i promocją.

Tworzący je specjaliści zdecydowanie zwiększają szansę muzyków na zaistnienie w sieci i znalezienie się na playlistach. To z kolei przełoży się na większe zainteresowanie ich twórczością, a w efekcie, także na konkretne zyski finansowe.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here