Miejsce do szukania pracy, oferowania pracy, a może do kreowania marki osobistej? Odpowiedź brzmi – wszystko z powyższych. Takie właśnie działania możemy podjąć na LinkedIn, portalu, który powstał jako profesjonalna alternatywa dla Facebooka. Jak stworzyć profesjonalny profil na LinkedIn, tak żeby przynosił korzyści?

LinkedIn – co to jest?

LinkedIn na pierwszy rzut oka jest bardzo podobny do Facebooka. Tylko zamiast grupy znajomych tworzysz sieć biznesową. Nie musisz znać osoby w prywatnym życiu, żeby nawiązać z nią połączenie. LinkedIn powstał z myślą o stworzeniu miejsca biznesowego. Tutaj udostępnia się swoje osiągnięcia zawodowe (profil na portalu może być swego rodzaju CV). Szuka pracy, bądź ją oferuje. To także świetne miejsce do budowania wizerunku firmy, dyskusji oraz wymiany doświadczeń. Oczywiście wszystko na płaszczyźnie zawodowej.

Firmowy profil na LinkedIn – kreowanie wizerunku

LinkedIn umożliwia stworzenie profilu osobistego lub firmowego. Ta druga opcja przeznaczona jest dla klientów biznesowych, którzy chcą kreować wizerunek marki w sieci. Oczywiście profil firmowy może założyć każdy. Jeżeli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, np. jesteś adwokatem, a Twoje imię i nazwisko jednocześnie są Twoją marką, to profil firmowy będzie opcją jak najbardziej dla Ciebie.

Firmowy profil na LinkedIn pozwala na budowanie wizerunku firmy oraz kreowanie świadomości marki wśród odbiorców. Żeby jednak strona przyciągała pożądaną uwagę musi być prowadzona w atrakcyjny sposób. Co musisz zrobić? Zadbać o angażujące treści, ciekawe grafiki lub zdjęcia. Bardzo ważna jest także regularność wstawianych postów. Mimo że samo założenie firmowego profilu nie zajmuje dużo czasu, to prowadzenie strony jest już czasochłonne. Dlatego jeżeli nie mamy na to czasu, to warto skorzystać z pomocy agencji marketingowej. Prowadzenie social mediów (bo do nich LinkedIn się zalicza) możemy zlecić firmie zewnętrznej. Profesjonaliści, tacy jak w Efectowni, zajmą się kreowaniem profilu firmowego za nas, a my w tym czasie możemy zająć się bardziej naglącymi sprawami.

Zalety firmowego profilu na LinkedIn

Dlaczego warto prowadzić profil firmowy na LinkedIn? Przede wszystkim jest to największa sieć połączeń biznesowych i profesjonalistów. Ma ponad 600 mln użytkowników na całym świecie. W samej Polsce aż 2,7 osób korzysta z tego portalu. Dzięki profilowi firmowemu możemy szukać pracowników oraz partnerów do współpracy. Pozyskiwać klientów i kreować pozytywny wizerunek firmy. Więcej na temat budowania marki osobistej na LinkedIn znajdziesz na https://efectownia.pl/jak-budowac-marke-osobista-na-linkedin/.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here