Słuchawki do biura oraz do „home office”. Kilka porad przed zakupem

0
750

Nie trzeba nikogo przekonywać, że żyjemy w dobie e-learningu, studiów online i pracy zdalnej. By jednak przebiegały one w sposób optymalny – warto skorzystać ze specjalnej technologii, ułatwiające pracę za pośrednictwem internetu. Wiele potencjalnych rozwiązań ma wpływ na to, jak sprawnie będzie działał nasz „home office”. Do takich należy wykorzystanie słuchawek – idealnych do rozmaitej pracy biurowej. Poniżej podpowiemy jakie słuchawki do pracy w biurze (w tym także – biurze domowym) warto wybrać, by zakup był udany i satysfakcjonujący.  

Słuchawki do pracy w biurze – najważniejsze sprawy

Praca biurowa wymaga skupienia, uważności, zaangażowania, a często także – odcięcia się od napływających z zewnątrz bodźców. W tym celu korzysta się ze specjalnych słuchawek dedykowanych właśnie do pracy biurowej. Czym się one charakteryzują? Przede wszystkim – dokładnie wygłuszają dźwięki napływające z zewnątrz. Jednocześnie, minimalizują ilość dźwięków emitowanych przez słuchawki na zewnątrz. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu specjalnych materiałów wygłuszających. Najczęściej, są to specjalne tkaniny – skóra ekologiczna, syntetyczna pianka – wypełnione specjalnymi materiałami.

Dzięki temu, słuchawki są także lekkie i wygodne. Po ich założeniu, nie uciskają na uszy pracowników, nie wywołują podrażnień na skórze, a ich obudowa nie „wgryza” się w naszą głowę. Jest o tyle ważne, że niektórzy pracownicy biurowi spędzają na słuchawkach nawet 8 godzin dziennie. Oni najlepiej wiedzą, jak duże znaczenie ma wygodna obudowa słuchawek.

Materiały wygłuszające są ponadto „oddychające” – czyli zapewniają odpowiednią wentylację powierzchni ucha. Jest to również sprawa bardzo ważna z uwagi na komfort osób pracujących. W innym wypadku, mogłoby dojść szybko do zapchania kanalików usznych lub powstania stanu zapalnego.

Sprawne przetwarzanie sygnałów – czyli o wygodzie „rozmowy” przez słuchawki

Słuchawki powinny być nie tylko wygodne w czasie noszenia na uszach, ale również w czasie prowadzenia rozmowy. By wybrać model o najwyższych i najlepszych parametrach, warto sięgać po słuchawki wyposażone w odpowiedniej jakości mikrofon. Polecamy zwracać uwagę, czy słuchawki oferują możliwość tłumienia szumów – najczęściej to właśnie one (szumy emitowane przez otoczenie) odpowiadają za większość problemów w czasie komunikacji.

Pomocne są także elementy dodatkowe – na przykład diody, sygnalizujące, czy osoba używająca danych słuchawek jest obecnie zajęta i prowadzi z kimś rozmowę, czy jest wolna. Ma to duże znaczenie dla organizacji pracy w biurze. Wówczas, koordynatorzy, menagerowie lub kierownicy  wiedzą, których pracowników mogą oderwać od swoich obowiązków, a którzy właśnie zajmują się obsługą klientów. W gadżet ten wyposażone są m.in. słuchawki JABRA EVOLVE 75, uważane za jeden z najlepszych modeli dedykowanych do pracy biurowej.

Niektóre słuchawki są także wyposażone w specjalny przycisk umieszczany po jednej stronie. Po jego naciśnięciu, możemy słuchać dźwięków dochodzących z naszego otoczenia, bez konieczności zdejmowania słuchawek.

Na koniec warto wspomnieć o funkcji redukcji szumów, która pozytywnie wpływa na komfort prowadzenia rozmowy. W słuchawkach wyposażonych w tę opcję stosuje się specjalne rodzaje mikrofonów, które aktywnie monitorują głośność pomieszczenia oraz reagują na zmiany w natężeniu hałasu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here