Każdy przedsiębiorca doskonale wie, jak ważne jest oszczędzanie tam, gdzie jest to możliwe. W skali całego przedsiębiorstwa oszczędzenie na jednym zadaniu kilkudziesięciu minut czy kilkuset złotych może przynieść w dłuższej perspektywie czasu bardzo dużo dodatkowej gotówki. Dlatego warto jest wdrażać oprogramowanie ERP w swoich firmach.
Co to jest i jakie zastosowanie ma dla Ciebie
System zarządzania jakością ERP to zautomatyzowany, centralny program obejmujący wiele funkcjonalności. Jesteśmy w stanie z poziomu jednego komputera zarządzać wieloma zasobami naszej firmy. Dzięki temu systemowi, jakim jest oprogramowanie ERP osiągniemy mnóstwo korzyści. Po pierwsze, oszczędności. Automatyzacja procesów, powtarzanych czynności, które można skrócić lub zmniejszyć przełoży się bezpośrednio na pieniądze, które zaoszczędzimy na firmowym koncie. Oczywiście najważniejsza jest oszczędność czasu. Można go przeznaczyć na inne, bardzo istotne zadania czy rozwój zawodowy pracowników.
Wsparcie w podejmowaniu prawidłowych decyzji
Posiadając wdrożony system ERP możemy dostarczyć sobie dużo więcej cennych informacji oraz statystyk, które ułatwiają podejmowanie decyzji. Standardowe analizy trwają z reguły kilka tygodni. Dzięki funkcjonalności, jakie daje nam oprogramowanie ERP mamy na bieżąco przegląd np. naszej sprzedaży, kontroli wydatków, planowanie na najbliższy miesiąc, kwartał czy rok. To wszystko jest wspaniałym wsparciem w podejmowaniu właściwych decyzji. Nierzadko jest to bardzo trudne zadanie, które spoczywa na barkach prezesa firmy. Warto zainwestować w oprogramowanie ERP, aby właśnie podjęcie najwłaściwszej decyzji przychodziło nam łatwiej i szybciej niż przeciętnie.
Bezpośrednio większe zadowolenie klienta
To właśnie klient jest końcem łańcucha, który powinien odczuwać rezultaty wprowadzenia systemu ERP. Albo lepiej powiedzieć to tak, jeżeli klient obsłużony jest szybciej i lepiej niż bez systemu, jakim jest oprogramowanie ERP, to sukces już został osiągnięty. I co najważniejsze, sprzedaż i bezpośrednia obsługa klienta przebiega znacznie szybciej, czyli efektywniej. Każdy chciałby sprzedawać więcej w krótszym czasie. Słupki sprzedaży w analizach firmowych szybują wtedy w górę bez opamiętania.
Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy BPSC