Grupy dyskusyjne Google ułatwiają komunikację w firmie. Dzięki nim można tworzyć osobne wątki dotyczące konkretnych tematów, np. nowego projektu czy problemu. Korzystając z Grup Dyskusyjnych Google, można również wyszukać informacje z branży i wykorzystać je, gdy zaistnieje taka potrzeba.

Zalety korzystania z Grup dyskusyjnych Google

Korzystanie z Grup Dyskusyjnych Google niesie za sobą szereg zalet. Użytkownicy mogą m.in.:

  • komunikować się ze współpracownikami, omawiając plany, pomysły i zadania w zespole,
  • komunikować się z członkami grupy przy użyciu e-maili,
  • znajdować osoby, które mają podobne zainteresowania,
  • znajdować dyskusje dotyczące konkretnych tematów i problemów,
  • tworzyć dyskusję na dowolny temat,
  • organizować wydarzenia, spotkania oraz konferencje.

Jak utworzyć Grupę dyskusyjną Google?

Aby utworzyć grupę dyskusyjną, należy zalogować się za pomocą konta Google w Grupach dyskusyjnych Google. Następnie odnaleźć czerwony przycisk „Utwórz grupę” w lewym górnym rogu. Pojawią się pola do wypełnienia, m.in. nazwa grupy, adres e-mail grupy oraz opis grupy. Należy zdecydować również, jaki typ ma mieć grupa oraz określić uprawnienia. Po wypełnieniu pól pozostaje wybrać „Utwórz” w lewym górnym rogu – i grupa gotowa. Ustawienia utworzonych Grup dyskusyjnych Google można w każdej chwili zmienić.

Jak dołączyć do istniejącej Grupy dyskusyjnej Google?

Każdy użytkownik może dołączyć do istniejącej Grupy dyskusyjnej Google. W zależności od ustawień może od razu zostać jej członkiem lub też poprosić o członkostwo. Aby dołączyć do grupy Google, należy zalogować się w Grupach dyskusyjnych Google. W wyszukiwarce na górze strony „Szukaj grup lub wiadomości” należy wpisać słowo kluczowe. Jeżeli chcemy dołączyć do grupy, wystarczy, że wybierzemy „Dołącz do grupy” lub „Wyślij prośbę o dołączenie do grupy”. Czasami wymagane jest zaproszenie – należy wówczas skorzystać z opcji „Skontaktuj się z właścicielem”.

Po dołączeniu do grupy na adres e-mail otrzymujemy potwierdzenie. W przypadku odnalezienia otwartej grupy można czytać wiadomości napisane przez jej członków bez konieczności dołączania do niej.

Jak dodać innych użytkowników do Grupy dyskusyjnej Google?

Nowych członków do Grupy dyskusyjnej Google można dodać poprzez wysłanie zaproszenia na adres e-mail, bezpośrednie dodanie osoby do grupy lub zatwierdzenie prośby o dołączenie.

Aby wysłać zaproszenie, należy zalogować się w Grupach dyskusyjnych Google, wybrać „Moje grupy”, a następnie odszukać interesujący nas wątek. Kolejnym krokiem jest odnalezienie „zarządzaj” w prawym górnym rogu, wybranie „Członkowie” i „Zaproś członków”. Pozostaje wpisać adresy e-mail osób, które chcemy zaprosić i wysłać zaproszenie.

Na poziomie opcji „Członkowie” można skorzystać z „Dodaj członków bezpośrednio”. Wystarczy wpisać adresy e-mail osób, które mają dołączyć do grupy, określić ustawienia i wybrać „Dodaj”.

Jeżeli otrzymamy prośbę o dołączenie do grupy, zaproszenie możemy potwierdzić w sekcji „Członkowie” – „Prośby o dołączenie”. Następnie należy zaznaczyć pole obok użytkownika, który chce dołączyć do grupy i wybrać „Zatwierdź kandydata” lub opcjonalnie „Odrzuć kandydata”.

Grupy dyskusyjne Google usprawniają współpracę zarówno w poszczególnych działach, jak i w całej firmie. Ułatwiają nadzór nad realizacją projektów, jednocześnie zapewniając stały dostęp do informacji wszystkim członkom grupy. Co więcej, Grupy dyskusyjne Google są bezpieczniejsze niż standardowa skrzynka pocztowa, z której korzysta kilka osób naraz.

Grupy Dyskusyjne Google to część pakietu Gmail dla firm który można przetestować przez 30 dni za darmo bez jakichkolwiek zobowiązań i wyboru płatności.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here