Prowadzenie własnego biznesu w Internecie z pozoru wydaje się być bardzo łatwe. I rzeczywiście takie jest, jeżeli działalność polega na sprzedaży drobnych przedmiotów na popularnym serwisie aukcyjnym. Jednak prowadzenie sklepu internetowego wymaga nie tylko wiedzy, ale i odpowiednich przygotowań. O jakie elementy warto zadbać przed rozpoczęciem działalności?

 

Badanie rynku

 

Badanie rynku to pierwsza rzecz, jaką należy zrobić. Pomysł na sklep internetowy to za mało. Trzeba sprawdzić, czy na takie usługi lub asortyment jest popyt na rynku i jaka jest konkurencja. W ciągu ostatnich lat sprzedaż w Internecie bardzo się rozwinęła, dlatego trudno jest znaleźć niszę, która pozwoli bez wysiłku rozwinąć prężnie działający sklep. Analiza potrzeb rynku i zbadanie konkurencji pozwoli na stworzenie elementu wyróżniającego powstający sklep spośród innych mu podobnych.

 

Platforma

 

Sukces działalności w Internecie zależy nie tylko od różnorodności proponowanego towaru lub usług. Dobrze działający sklep internetowy prowadzi szeroko zakrojone działania, mające na celu zdobycie dużej liczby nowych klientów i zbudowanie z nimi trwałej, pozytywnej relacji. Zatem już na początku warto określić drogi rozwoju i sprawdzić, która platforma daje największe możliwości. Dużym powodzeniem cieszy się platforma Magento, która często traktowana jest jako rozbudowane narzędzie, kompatybilne z innymi systemami oraz mające realny wpływ na generowanie zysku ze sprzedaży.

 

Magazyn

 

Sprzedaż towarów w Internecie wymaga również zorganizowania przestrzeni, na której przechowywane będą przedmioty przeznaczone do sprzedaży. Poczatkujący przedsiębiorcy często nie dysponują wolną powierzchnią, zainteresować się więc muszą magazynem do wynajęcia. Dużą popularnością cieszy się również dropshipping, czyli model, w którym sprzedawca pełni rolę pośrednika między producentem, a finalnym odbiorcą produktu. Sprzedawca sprzedaje produkt, a za wysyłkę odpowiedzialny jest producent. Działając na zasadzie dropshippingu, magazyn staje się zbędny.

 

Inaczej wygląda kwestia magazynu w przypadku sklepów, które posiadają siedzibę stacjonarną i przenoszą część sprzedaży do Internetu. Dla nich ważne jest zintegrowanie działania sklepu internetowego z posiadanymi już systemami. Sklepy te posiadają już najczęściej magazyn i skupić się mogą, np. na umożliwieniu klientowi sprawdzenia w Internecie, czy dana rzecz dostępna jest w sklepie stacjonarnym. Taką możliwość daje np. sklep Magento.

 

Reklama

 

Równocześnie z założeniem sklepu internetowego trzeba rozpocząć jego reklamę. Planowanie działań reklamowych należy więc wykonać przed rozpoczęciem działalności, tak, aby plany te można było wprowadzić w życie jak najszybciej.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here